Veelgestelde vragen
Vind snel een passend antwoord op uw vragen dankzij onze FAQ.
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
U kunt een reservering voor een overnachting in ons hotel plaatsen via onze eigen website. Wilt u voor groepen (meer dan acht kamers) een reservering plaatsen? Neem dan contact met ons op via reservations@ibis-tilburg.nl
Kan ik mijn reservering kosteloos annuleren?
Of u uw reservering kosteloos kunt annuleren, is afhankelijk van het type tarief dat u bij het maken van uw reservering heeft vastgelegd. Zie hieronder de verschillende mogelijkheden:
Hoe kan ik het hotel met de auto het meest gemakkelijk bereiken?
Hotel ibis Tilburg ligt nabij het centrum van Tilburg. Neem vanuit Eindhoven op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, houdt u Tilburg-West aan.
Vanuit Breda neemt u op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum-West.
Gebruikt u navigatie? Navigeer dan naar Dr. Hub van Doorneweg 105.
Wat voor kamertypes bieden jullie aan?
Wij bieden twee soorten standaardkamers aan, te weten een standaardkamer met één tweepersoonsbed en een standaardkamer met twee losse éénpersoonsbedden.
Helaas bieden wij geen familiekamers aan, maar wij hebben wel een aantal connectingrooms ter beschikking. Dit zijn twee kamers naast elkaar en de deur tussen deze kamers kan geopend worden. Hierdoor heeft u toch de ruimte van een familiekamer.
Bekijk voor meer informatie over de beschikbaarheid van de kamers op onze website.
Wat zijn de kamerprijzen van vandaag?
De prijzen van onze hotelkamers fluctueren en zijn verschillend per dag. Bekijk voor de actuele prijzen onze website. De actuele prijzen zijn exclusief CityTax.
Is het mogelijk om in het hotel te eten?
Het restaurant in ons hotel heeft de gezellige sfeer van een bruin café met Brabantse gastvrijheid. De keuken is dagelijks geopend tot 21:00 uur, daarna kunt u nog genieten van diverse snacks. Bekijk Van maandag tot en met zaterdag maken wij gebruik van onze menukaart, bekijk onze menukaart hier. Op zondagen kunt u genieten van ons pizzamenu.
Hoe zorgt het hotel voor jouw medisch welzijn?
Bij ons hotel staat jouw welzijn centraal. Wij bieden toegang tot de medische diensten van AXA om te helpen bij niet-dringende medische situaties. Neem contact op met onze receptie voor meer informatie.
* Gratis toegankelijk voor Platinum, Diamond en Limitless gasten; tegen betaling beschikbaar voor alle andere gasten.
Hoe kan ik eenvoudig een taxi boeken tijdens mijn verblijf?
Maak uw verblijf nog makkelijker met Freshcabs! Boek eenvoudig online via www.freshcabs.nl of bel gratis naar 0800-0885; binnen 15 minuten staat uw taxi klaar. U kunt ook gebruikmaken van Taxi Korthout via www.taxikorthoutmiddenbrabant.nl of door te bellen naar 013-4555555.
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
Wilt u een reservering maken van 8 kamers of meer?
Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar reservations@ibis-tilburg.nl waarin u uw wensen beschrijft en onze collega’s zullen voor u de beschikbaarheid bekijken en u een passende offerte toesturen.
Welke annuleringsvoorwaarden gelden er?
Mocht u onverhoopt uw groepsreservering in zijn geheel of gedeeltelijk moeten annuleren, dan kunt u hieronder terugvinden welke annuleringsvoorwaarden er op uw groep van toepassing zijn. Hierbij maken wij een onderscheid tussen reserveringen tot 30 kamers en reserveringen vanaf 30 kamers:
Reserveringen tot 30 kamers:
Reserveringen vanaf 30 kamers:
Hoe kan ik het hotel met de auto het meest gemakkelijk bereiken?
Hotel ibis Tilburg ligt nabij het centrum van Tilburg. Neem vanuit Eindhoven op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum. Wanneer u Tilburg binnenrijdt, houdt u Tilburg-West aan.
Vanuit Breda neemt u op de A58 afslag 11 richting Tilburg-Centrum-West.
Gebruikt u navigatie? Navigeer dan naar Dr. Hub van Doorneweg 105.
Kan ik parkeren bij het hotel?
Het is mogelijk om voor €7,50 per nacht bij ons hotel te parkeren.
TIP! Wanneer u direct bij ons boekt (via Accor) is het parkeren gratis.
Zijn er mogelijkheden om mijn elektrische auto op te laden?
Het is mogelijk om uw elektrische auto op te laden op het parkeerterrein van Hotel ibis Tilburg. Er zijn vier parkeerplaatsen met een elektrische laadpaal aanwezig.
Waar kan ik mijn fiets stallen?
Bij ons hotel is een kleine fietsenstalling aanwezig bij de ingang waar u uw fiets overdekt kunt stallen. Deze fietsenstalling is niet bewaakt.
Kan ik fietsen huren en wat kost dit?
Wij hebben fietsen beschikbaar om te huren. In de lobby kunt u een QR-code scannen waarnaar u de MyHotelBike applicatie kunt downloaden. Via deze weg kunt u een beschikbare fiets huren. Dit is geheel gratis (enkel €0,10 ter verificatie van bankrekening voor garantie).
Is ibis Tilburg ver gelegen van het centrum van Tilburg?
Ibis Tilburg is niet ver van het centrum van Tilburg. Binnen 10 minuten rijden met de auto staat u namelijk midden in het centrum. Met de fietst kunt u het centrum binnen 15 minuten bereiken.
TIP! Wanneer u wilt parkeren in het centrum van Tilburg, raden wij u aan om te parkeren bij Parkeergarage Heuvelpoort. Deze parkeergarage ligt midden in het centrum van Tilburg.
Kan ik met het openbaar vervoer naar het centrum?
Vanuit ibis Tilburg is het zeer gemakkelijk om het centrum met het openbaar vervoer te bereiken. Tegenover ons hotel is bushalte ‘Dr. Hub van Doorneweg’ gelegen. Met Arriva Bus 8 staat u binnen 13 minuten bij de bushalte ‘Centraal Station Tilburg’. Vanuit daar is het nog 5 minuten lopen naar hartje centrum. Deze bus vertrekt doordeweeks om het half uur. Voor actuele informatie over het openbaar vervoer adviseren wij u om de website van 9292 te raadplegen.
Hoe laat kan ik inchecken?
U kunt vanaf 15.00 uur inchecken. Wenst u eerder in te checken (vanaf 11:00 uur), is dit afhankelijk van onze beschikbaarheid op uw aankomstdatum. De kosten hiervoor bedragen €35.00. Wij kunnen geen garantie geven voor een check-in vóór 15.00 uur.
Mocht u eerder willen inchecken maar is dat helaas niet mogelijk? U kunt uw bagage in bewaring afgeven bij onze Front Office. Dit is kosteloos en op eigen risico. Zij zullen uw bagage opbergen in het bagagehok. Door middel van uw ticket kunt u later uw bagage ophalen.
Wat is de uitchecktijd?
Uitchecken is mogelijk tot 12.00 uur. Wilt u nog langer gebruikmaken van de hotelkamer? Indien de kamer beschikbaar is, kunt u gebruik maken van een late check-out. Voor een extra bedrag van €15,00 kunt u tot 14:00 uur gebruik maken van de kamer. Voor €35,00 heeft u de kamer tot 18:00 uur tot beschikking. Vraag onze Welcomers naar de mogelijkheden.
Is er een bad op mijn hotelkamer?
Helaas zijn onze hotelkamers niet voorzien van een bad.
Kunnen alle ramen op mijn hotelkamer open?
In onze hotelkamers is het mogelijk om de ramen te openen.
Is er een balkon op mijn hotelkamer?
Helaas zijn onze hotelkamers niet voorzien van een balkon.
Is er een babybedje aanwezig op mijn hotelkamer?
Het is mogelijk om een babybedje op uw hotelkamer te plaatsen. Dit is geheel kosteloos en kan op aanvraag op de kamer geplaatst worden.
Is er een mini bar aanwezig op mijn kamer?
Op uw kamer is geen minibar aanwezig. Het is mogelijk om beneden in onze bar te komen genieten van een heerlijk hapje en drankje. Mocht voor medische noodzaak medicatie gekoeld bewaard moeten blijven, is het mogelijk om uw medicijnen te koelen bij onze Front Office.
Is er altijd iemand aanwezig bij de receptie?
Onze receptie is 24 uur bemand. Zo staat er altijd iemand klaar om u te helpen. Mocht u de receptie vanuit uw hotelkamer willen bereiken, kunt u nummer 9 met de aanwezige telefoon bellen.
Wat te doen als de vooringang gesloten is op een later tijdstip?
Komt u op een later tijdstip terug in het hotel en is de vooringang gesloten? Bel dan aan bij de vooringang of gebruik de intercom. De nachtportier zal voor u de deur openen zodat u het hotel kunt betreden.
Kan de receptie mij voorzien van activiteiten in Tilburg?
Wij hebben opgeleide Welcomers die u met plezier alle leuke plekken en activiteiten in Tilburg kunnen vertellen. Vraag onze Welcomers voor meer informatie of neem een kijkje op Discover Tilburg. Daar vindt u alle hotspots van Tilburg.
Is er wifi in het hotel?
In het hotel zijn twee soorten wifi aanwezig. Als eerste kunt u gebruik maken van ons gratis wifi-netwerk. Dit is een openbaar netwerk met de naam ‘ibis Tilburg’. Daarnaast hebben we een snellere, premium wifi. Hier rekenen we een bedrag van €9,95 per 24 uur voor. Mocht u hier gebruik van willen maken, kunt u dit aanvragen bij onze Welcomers.
Mag ik mijn huisdier meenemen?
Huisdieren zijn toegestaan. U betaalt hiervoor een toeslag van €15 per nacht per huisdier. Er geldt een maximum van 2 huisdieren per hotelkamer.
Moet ik mij legitimeren tijdens het inchecken?
Tijdens het inchecken dient u zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs volgens de Nederlandse wetgeving.
Tot welke leeftijd heeft mijn kind ouderlijk toezicht nodig?
Vanaf achttien jaar en ouder heeft uw kind geen ouderlijke toestemming nodig om bij ons te overnachten. Wanneer uw kind jonger dan achttien jaar is ontvangen wij graag een schriftelijke verklaring van de ouders/voogd inclusief handtekening. Daarnaast is het van belang dat wij een foto van een geldig legitimatiebewijs ontvangen waarbij enkel de naam en foto zichtbaar zijn.
Zijn er rookvrije kamers in het hotel?
Bij ibis Tilburg zijn alle kamers rookvrij. Roken is bij ons dan ook niet toegestaan. Indien toch in de kamer gerookt wordt, zullen hieraan consequenties verbonden zijn en een boete van €150 voor worden opgelegd.
Kan ik mijn bagage nog even in het hotel achterlaten?
U kunt uw bagage in bewaring afgeven bij onze Front Office. Dit is kosteloos en op eigen risico. Zij zullen uw bagage opbergen in het bagagehok. Door middel van uw ticket kunt u later uw bagage ophalen.
Op welke tijden kan ik gebruik maken van het ontbijt?
U kunt van maandag tot en met vrijdag van 6:30 tot 10:00 uur komen genieten van ons uitgebreide ontbijtbuffet. Op zaterdag en zondag kunt u iets langer van het ontbijt genieten, namelijk van 07:00 uur tot 11:00 uur.
Is het mogelijk om ontbijt later bij te boeken?
Heeft u geen ontbijt bijgeboekt, maar wilt u toch genieten van ons uitgebreide ontbijtbuffet? Dan is het mogelijk om bij aankomst het ontbijt extra bij te boeken. De kosten bedragen €18,50 per persoon.
Kan ik roomservice bestellen?
Het is helaas niet mogelijk om roomservice te bestellen. U kunt echter wel uw bestelling beneden plaatsen en deze vervolgens zelf meenemen naar uw kamer.
Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën en/of dieetwensen?
Het is altijd mogelijk om rekening te houden met uw allergieën en/of dieetwensen. Wij bieden voldoende vegetarische, vegan en glutenvrije opties. Bespreek uw wensen met een van onze medewerkers. Zij helpen u graag verder.
Kan ik met contant geld betalen?
Vanaf 1 maart 2024 accepteren wij alleen pinbetalingen. Contante betalingen zijn niet langer mogelijk. Bedankt voor uw begrip.
Kan ik met een creditcard betalen?
Het is bij ons mogelijk om met de volgende creditcards te betalen: VISA, V PAY, Mastercard, AMEX en MAESTRO. Pin is uiteraard ook mogelijk.
Ik wil graag gesplitst betalen, kan dat?
Het is mogelijk om gesplitst te betalen. U kunt uw wensen aangeven bij een van onze Welcomers. Zij kunnen de rekening voor u verdelen.